Search Engine Optimization (SEO), to szereg działań, mających poprawę widoczności strony w pierwszych wynikach wyszukiwania Google. Dzięki zabiegom jakie ofetuje optymalizacja, można pozyskać większą ilość odwiedzających, co z kolei przekłada się na pozyskanie większej ilości klientów. Poniżej znajdziesz kilka zasad, które pomogą Ci osiągnąć skuteczny efekt.

Wartościowe treści na stornie

Treści jakie zamieszczasz, powinny być oryginalne i jedyne w swoim rodzaju. Staraj się zachować swój styl pisania, czym zdecydowanie przyciągniesz uwagę użytkowników. Zdecydowanie niedopuszczalne jest kopiowanie treści z innych blogów czy portali społecznościowych. Tekst powinien być również obszerny. Im więcej treści na stronie tym lepiej. Zadbaj o to, aby twoje wpisy zawierały wartościowy przekaz i informacje. Wyszukiwarki traktują dłuższe wpisy jako bardziej wartościowe, dzięki czemu twoja pozycja może wzrosnąć.

Stosując dłuższe treści, oddzielaj je adekwatnie do zawartości. Przy dłuższych wpisach zalecane jest oddzielanie poszczególnymi nagłówkami. Są to znaczniki, które pozwalają odróżnić strukturę tekstu. W przypadku nagłówka używane jest H1, a podtytułem H2 etc.

Odpowiednia budowa wpisu

Wpis powinien składać się z leadu (odpowiednia długość to ok. 50-65 znaków), tytułu, nagłówków oraz wartościowej treści. Warto w tytule umieszczać słowo kluczowe, które związane będzie z treścią danego wpisu.

Opis meta description

Opis meta descritpion wyświetlany jest w wyszukiwarce, zaraz pod adresem URL danej strony. Nie przyczynia się ona na pozycję naszej strony z punktu SEO, natomiast jest ważna dla użytkowników wyszukujących naszą stronę. Opis powinien być skróconą wersją naszej oferty lub treści jakie znajdują się w środku. Jeśli opis będzie poprawnie i ciekawie skonstruowany, użytkownik zostanie zachęcony i przystąpi do dalej interakcji.

Adres URL

Adres URL powinien być skonstruowany w sposób jak najbardziej przyjazny i intuicyjny dla użytkownika. Najlepiej, aby zapowiadał on treść całej strony w taki sposób, że użytkownik zanim wejdzie na daną stronę, tak na prawdę wie już dokładnie po adresie – o czym ona będzie. Powinien on zatem jak najskuteczniej opisywać zawartość strony internetowej.

Optymalizacja grafik

Umieszczając dużą ilość grafik na stornie, należy zadbać o ich odpowiednią kompresję, aby zbyt długie ładowanie się zdjęć nie zniechęcało użytkownika czekaniem. Każda grafika powinna również posiadać atrybut ALT, czyli opis za pomocą słowa kluczowego, która najdokładniej oddaje to, co widnieje na fotografii. Opisywanie zdjęć za pomocą atrybutów alt pomaga robotom Google odczytywać treści, jakie kryją się na zdjęciu.