Szybko rozwijający się świat Internetu skutkuje udoskonalaniem kampanii marketingowych w mediach masowych. Coraz więcej firm stara się aby to właśnie ich reklama przyciągnęła jak największą uwagę a tym samym klientów. Jak sprawić żeby reklama była skuteczna oraz wywierała pozytywny wpływ na odbiorców?

Pierwszym elementem jest identyfikacja, czyli określenie, do jakich odbiorców ma trafiać twoja kampania reklamowa. Ważne, aby dokładnie określić potencjalnych nabywców produktów/usług naszej firmy. Od właściwego określenia adresatów będzie zależało, jak dana kampania ma zostać prowadzona. Brak dopasowania skutkować będzie słabymi wynikami lub totalnym brakiem efektów. Pomocne w określeniu grupy odbiorców mogą okazać się badania. Badania można przeprowadzić w formie ankiety czy formularza. Odpowiedzią na badanie powinny być informacje, dlaczego badana grupa interesuje się produktem/usługą lub dlaczego go odrzuca.

Kolejnym etapem jest określenie celu. Celem może być osiągnięcie wysokiej liczby sprzedażowej lub przyciągnięcie uwagi jak największej liczby osób. Kampania powinna zachęcać nie tylko do zakupu czy odwiedzenia strony, ale być również na tyle atrakcyjna, aby skutkowała polecaniem jej kolejnym osobom przez osoby odwiedzające.

Jak przygotować kampanię banerową?

Głównym zadaniem kampanii banerowych jest przyciągnięcie uwagi użytkownika, poprzez wykorzystanie form graficznych, gifów lub krótkich filmików video naszego produktu czy oferowanej usługi. Banery mogą posiadać różne rozmiary, jednak musi być on zgodny z wytycznymi. Waga oraz rozmiar pliku nie mogą przeciążać strony internetowej, na której zostaną umieszczone, dlatego tak ważne jest aby posiadały odpowiednie skale. Odpowiednie zaprojektowanie baneru, gwarantuje przyciągnięcie wzroku przez odbiorcę. Obok ciekawych treści kampanii banerowej nie da się „przejść obojętnie”.

Najlepszym rozwiązaniem jest oddanie przygotowania kampanii w ręce profesjonalistów. Wybór odpowiedniej firmy wiąże się z pozyskaniem zamierzonych efektów. Przygotuje ona chwytliwe hasła czy dobierze odpowiednio strony internetowe, na których reklama będzie się wyświetlać.

Korzyści kampanii banerowej w Google Adwords

Reklamodawca posiada stałą kontrolę nad budżetem kampanii. Może dowolnie nim zarządzać oraz na bieżąco sprawdzać, co przynosi efekty a co należy poprawić lub wstrzymać. Koszty zależą od formy wybranej akcji promocyjnej. Wyróżniamy płatności CPC (za kliknięcie) lub w zależności od wyświetleń. Przygotowana kampania, pojawi się w sieci od razu, dlatego nie musisz czekać długo na jej efekty – zaczyna działać tuż po dodaniu jej do wirtualnego świata.