Kampania Adwords, to nic innego jak kampania reklamowa przy pomocy linków sponsorowanych, banerów czy krótkich filmików video. Wszystkie te działania mają na celu przyciągnięcie oraz poinformowanie o produkcie jak największej ilości użytkowników. Skuteczne kampanie potrafią przynieść duże zyski dla firm oraz poprawić ich pozycję na rynku.
Od czego zacząć przygotowanie kampanii Adwords?
Pierwszym elementem jest wybór i optymalizacja słów kluczowych. Aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie korzyści ma przynieść reklama oraz w jaki sposób przyszli klienci mogą szukać produktu. Słowa kluczowe nie mogą być zbyt ogólne, ponieważ będą dochodziły również do użytkowników, którzy danym produktem nie są zainteresowani. Generowanie odpowiedniej sprzedaży wiąże się z przygotowaniem i ustaleniem odpowiednich słów kluczowych, pasujących do założeń naszej kampanii reklamowej.
Pomocne może być skorzystanie z planera słów kluczowych. Narzędzie to służy do wyszukania odpowiednich fraz oraz udostępnia dane o miesięcznej liczbie wyszukań na dane słowo.
Formy reklamy Adwords
Google Adwords oferuje kreowanie reklamy w różnych postaciach. Pierwszą z nich jest forma tekstowa, która pojawiać będzie się na samej górze wyników wyszukiwania w przeglądarce. Reklamie tekstowej mogą towarzyszyć rozszerzenia w postaci dodatkowych przekierowań czy objaśnień. Dla atrakcyjności, w urządzeniach moblinych można wykorzystać również funkcję przekierowania połączenia z poziomu reklamy. Kampanie reklamowe to również wszelkiego typy banery, filmy video czy gify, umieszczane na odpowiednich serwisach internetowych.
Korzyści kampanii reklamowych
Kampania reklamowa Google Adwords niesie za sobą wiele korzyści oraz jest jedną ze skuteczniejszych metod kampanii marketingowych na obencym rynku. Głownymi zaletami jest przede wszystkim efektywność, bieżące kontrolowanie efektów czy możliwość modyfikacji kampanii w trakcie jej działania, aby jak najlepiej trafiać w potrzeby użytkowników. Kampanie reklamową kierować można w zależności od preferencji klienta. Wybór odpowiedniego obszaru geograficznego odgrywa istotną rolę w kierowaniu kampanii do odpowiednich użytkowników. Do dyspozycji są zarówno kraje międzynarodowe, jak i lokalne czy regionalne. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku wyboru odpowiedniego języka. Kampanie kierować można do klientów obcojęzycznych jak i kierować w języku ojczystym dla krajów poza granic danego Państwa.