Rynek nieruchomości to trudna branża, w której znaleźć można wielu pośredników i deweloperów. Prowadząc tego typu biznes dużą uwagę należy zwrócić na odpowiednią promocję firmy. Jak promować wynajem mieszkania? Jakie kanały marketingowe wybrać? Do jakiej grupy kierować reklamę? Na te i inne pytania należy odpowiedzieć sobie chcąc osiągnąć sukces na rynku nieruchomości.
Podejmując działania na początku należy gruntownie przemyśleć ofertę. Prowadząc wynajem apartamentów – np. https://www.herbewo.krakow.pl/do-wynajecia-apartamenty/ trzeba mieć świadomość, że jest to inna gałąź rynku niż tradycyjny wynajem mieszkań? Dlaczego? Apartamenty są to luksusowe lokale mieszkalne. Najczęściej są one większe, bardziej przestronne i droższe od zwykłych mieszkań w blokach. Często apartamenty charakteryzuje jest doskonała lokalizacja i wspaniały widok z okna. A meble i materiały wykończeniowe są klasy premium. Z tego względu serwis z ogłoszeniami może okazać się niewystarczający dla promocji takiego miejsca. Grupą docelową są tutaj osoby zamożne – nie koniecznie miliarderzy w wieku 25 – 40 lat, które aktualnie poszukują lokum dla siebie.
Serwis z ogłoszeniami to doskonałe miejsce na promocję mieszkań do wynajęcia kierowanych do osób o przeciętnych zarobkach. Takie mieszkania są nieco mniejsze, materiały też nie są najwyższej klasy, ale są to lokale funkcjonalne, nowoczesne i atrakcyjne. Pośrednicy i deweloperzy dbają bowiem o wysokie standardy wszystkich oferowanych przez siebie mieszkań. W tym przypadku grupą docelową będą także osoby pomiędzy 25 a 40 rokiem życia.
Definiując prawidłowo grupę docelową należy opracować plan i strategię marketingową. Należy zatem podjąć decyzję o kanałach komunikacji marketingowej. Ponieważ wynajem mieszkania jest usługą lokalną, toteż działania marketingowe należy prowadzić także lokalnie. Sprawdzi mogą się między innymi bilbordy rozwieszone w strategicznych punktach miasta. Jako reklama wspierająca dobrym pomysłem mogą być też spoty radiowe. Oczywiście doskonałym rozwiązaniem jest także prowadzenie działań tego typu w internecie. Sprawdzą się zarówno reklamy AdWords oraz inne formaty proponowane przez Google. W przypadku tego typu usług świetnie sprawdzi się też promocja w social mediach. Właściwe mogą być tutaj profile na Facebooku czy zwłaszcza Instagramie.
Promocja w branży nieruchomości jest szczególnie ważna, bo choć zainteresowanie mieszkaniami czy to do kupna czy wynajmu jest duże, to także liczba ofert jest znacząca. Należy zatem skutecznie przyciągać uwagę potencjalnych klientów.