Strona internetowa, która dopiero co powstała może być niewiarygodnie przyjazna dla użytkowników i atrakcyjna pod kątem pomysłowej i ciekawej grafiki. Jeśli jednak jej nie rozreklamujemy, może się okazać, że tylko nieliczna część użytkowników będzie miała szansę się o tym przekonać. Zdarza się, że właściciele takich stron są wręcz zaskoczeni tym, jak niewielki ruch użytkowników może notować strona, która dopiero rozpoczyna swoją działalność w sieci i w żaden sposób nie jest wspomagana reklamą. W takiej sytuacji, chcąc rozpocząć kampanię promującą taką stronę, dwoma najpopularniejszymi usługami jest SEO oraz kampanie Google Ads. Od czego zacząć? Najlepszym rozwiązaniem jest zacząć od obu tych rzeczy jednocześnie.

Działania, które dadzą nam efekt natychmiastowy

Widząc, że nasza strona w ogóle nie generuje żadnych zysków zazwyczaj chcemy zrobić coś, co da nam natychmiastowy efekt, zastanawiamy się więc, co będzie lepsze- kampanie linków sponsorowanych czy pozycjonowanie stron. Kraków jest akurat pod tym względem świetnym miejscem do szukania agencji, która jednocześnie zajmie się jednym jak i drugim sposobem promowania strony, gdyż znajdziemy tutaj wiele prestiżowych agencji in. tą: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo. Warto jednak wiedzieć o tym, że na samym początku najlepszym rozwiązaniem będzie wdrożenie kampanii Google Ads- szczególnie jeśli zależy nam na tym, aby jak najszybciej przyciągnąć użytkowników. Specyfika tych kampanii jest taka, że można je stworzyć w kilka godzin, a reklamy można zacząć wyświetlać niemalże od razu po wpłaceniu pieniędzy do budżetu konta. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku pozycjonowania. Tutaj na efekty prowadzonych działań- a więc na to, aby strona zaczęła wyświetlać się na wysokich pozycjach na dane słowa kluczowe- trzeba będzie poczekać. Standardowo szacuje się, że czas oczekiwania na efekty to około 3-4 miesięcy, ale w przypadku trudnych fraz, bardzo poszukiwalnych o dużej konkurencji może to był nawet pół roku i dłużej.

Zadziałaj kompleksowo

Dlatego też już na pierwszy rzut oka widać, że kampanie te bardzo się różnią. Pamiętajmy jednak o tym, aby na starcie zainteresować się zarówno jedną jak i drugą usługą, zwłaszcza jeśli otrzymamy ofertę pozycjonowania strony w rozliczeniu za efekt. Wówczas, nie będziemy w ogóle ponosić żadnych kosztów w momencie, kiedy efektów jeszcze nie będzie, a więc w pierwszych miesiącach trwania umowy- wówczas nasz budżet reklamowy możemy przeznaczyć na reklamy w Google Ads, które można wyświetlać właściwie od razu. Kiedy już pojawią się efekty pozycjonowania będziemy mogli zastanowić się, czy utrzymywać obie te usługi czy zdecydować się na jedną. Pamiętajmy bowiem o tym, że Google Ads daje nam możliwość nie tylko reklamowania się na listach wyników wyszukiwań- to system, który pozwoli nam stworzyć kampanie z reklamami banerowymi, kampanie wideo, a także kampanie remarketingowe. Mamy więc tutaj spore pole manewru, a dzięki temu nasza strona faktycznie ma szansę stać się popularna wśród użytkowników i może w końcu zacząć generować dla nas zyski.