Choć wydawać by się mogło, że telemarketing powoli odchodzi do lamusa, to nadal wiele firm uważa, go za jedno z najistotniejszych źródeł pozyskiwania klientów. Tymczasem istnieje wiele innych możliwości, które mogą dać firmom intratne umowy.

 

  1. Marketing online – jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzie pozyskiwania klientów są działania związane z marketingiem internetowym. Składa się na niego wiele różnorodnych działań, które można dopasować do potrzeb firmy. Są także działania, które niezależnie od branży doskonale sprawdzą się w celu pozyskania klientów. Przykładem może być tutaj pozycjonowanie strony internetowej czy kampania linków sponsorowanych. W obu przypadkach klient gdy szuka określonego produkt czy usługi, na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania zobaczy link prowadzący do strony, wejdzie na nią i jeśli oferta będzie mu odpowiadała – skontaktuje się z firmą lub dokona zakupu.
  2. Przetargi – prawo zamówień publicznych nakłada na instytucje administracji publicznej obowiązek organizacji przetargu jeśli mają one zapotrzebowanie na usługi lub produkty powyżej kwoty określonej w ustawie, ponadto duże firmy, które planują duże inwestycje organizują przetargi. W przetargach otwartych może wziąć udział każda firma, wiąże się z nimi często obowiązek wniesienia wadium, co jednak można pominąć dzięki gwarancji wadialnej, więcej na jej temat – http://gwarancjeprzetargowe.pl.
  3. Viral marketing – jest to rodzaj marketingu oparty na prostym założeniu. Jeśli firma ma dobre produkty czy oferuje usługi na najwyższym poziomie ludzie będą ją polecać innym. Zatem dbając o zadowolenie aktualnych klientów firma zyskuje nowych. Istnieje także odmiana viral marketingu, która opiera się na stworzeniu przekazu marketingowe, który ma sprawiać wrażenie amatorskiego polecenia, czy zabawnego przekazu z marką lub produktem w tle. Jeśli będzie on wystarczająco ciekawy konsumenci będą go sobie przekazywać, dzięki czemu przekaz trafi do większej liczby klientów, co zwiększa szanse na poszerzenie grupy odbiorców.
  4. Outdoor – kolejnym sposobem na pozyskiwanie klientów jest zastosowanie banerów reklamowych, plakatów ogłoszeniowych czy bilbordów. Dzięki nim mieszkańcy danego miasta dowiedzą się o firmie i poznają jej adres, co może pozytywnie przełożyć się na liczbę klientów firmy. Badania pokazują, że outdoor to dobrze sprawdzająca się forma reklamy i zarazem jedna z najskuteczniejszych.

 

Jak widać istnieje wiele sposobów na pozyskanie klientów, firmy powinny po prostu znaleźć własny.