Prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach nie należy do najłatwiejszych zadań. Konkurencja na rynku jest tak ogromna, że często ciężko jest się przebić, by pokazać się odbiorcom i zaistnieć w ich świadomości na dłużej. Musi upłynąć trochę czasu, zanim marka stanie się rozpoznawalna, a konsumenci chętnie zaczną sięgać po jej produkty. Jednak aby to się stało, należy już na starcie zaplanować całą strategię marketingową. Bez obaw – nie trzeba robić tego samodzielnie. W tej kwestii najlepiej sprawdzą się specjaliści, dla których przygotowywanie strategii działań reklamowych to chleb powszedni.
Ja zacząć?
Najlepiej jest umówić się na spotkanie, jeśli ma się zamiar skorzystać z pomocy zewnętrznej agencji, takiej jak na przykład http://brandbay.pl. Pierwsza rozmowa zawsze opiera się głównie na poznaniu oczekiwań klienta, czyli jako firma zainteresowana skorzystaniem z usług przedstawiamy swoje cele i oczekiwania specjalistom, którzy w kolejnym kroku prezentują różne możliwości działań marketingowych. Istotne jest wytłumaczenie na czym dokładnie opiera się i jak wygląda dana kampania – na co możemy liczyć, jak wstępnie prezentują się koszty jeśli chodzi o miesięczny budżet reklamowy. Specjaliści zawsze rekomendują budżety, co jednak nie zmienia faktu, że dobór odpowiednich kanałów i kampanii w dużej mierze też zależy od wysokości środków, które na reklamę zostaną przez klienta przeznaczone. Na początku więc informacje od firmy o celach, oczekiwaniach oraz wysokości budżetu. Jeśli ma się wyznaczone ramy czasowe na przeprowadzenie działań reklamowych zawsze warto je na spotkaniu zaznaczyć.
Przedstawienie oferty
Po zebraniu wszystkich istotnych informacji specjaliści przygotowują pełną strategię działań, którą prezentują na kolejnym spotkaniu. Tu już jest mowa o konkretach, dlatego jako klient otrzymujemy pełen zestaw możliwości. Często są to też także informacje, a bardziej nawet rekomendacje zmian, jeśli chodzi np. o stronę www. Warto wszystkie kwestie wziąć pod uwagę. W końcu specjaliści najlepiej wiedzą co się sprzedaje, a co nie, także zmiany na pewno wyjdą ostatecznie na dobre.
Po akceptacji zalecanych działań następuje podpisanie umowy i współpraca się zaczyna. Co miesiąc pracownicy agencji przedstawiają raporty działań, ale też są w stałym kontakcie z klientem.
Marketing internetowy
O ile w dalszym ciągu można zobaczyć na ulicach billboardy, banery reklamowe, o tyle chyba nie ma obecnie lepszej i szybszej możliwości dotarcia do odbiorców niż działania promocyjne w sieci, z której praktycznie wszyscy każdego dnia korzystamy. Warto więc wziąć pod uwagę głównie te działania, ponieważ takie są teraz trendy i lepiej się dostosować, jeżeli wyprzedzenie konkurencji i pozyskanie klientów to coś, na czym nam zależy. W internecie nie tylko szuka się produktów czy konkretnych usług, ale także weryfikuje się firmy. Dlatego też czymś obowiązkowym jest obecnie posiadanie nie tylko strony www, ale także profilu w mediach społecznościowych. Wpływa to na wizerunek, ale także zaufanie do firmy. Im więcej pozytywnych opinii, tym lepiej.